Tatueringar


Detta är olika förslag på hur jag vill att min/mina tatuering/ar ska se ut, och vart den/de ska sitta som sagt har jag inte bestämt mig ännu, men det är ju ändå ett tag kvar tills jag fyller år!
Ett kinesiskt tecken i betydelse - evighet, har jag velat göra länge, visst jag vet att det är många som gör tatueringar i kinesiska tecken men just detta har en stor betydelse för mig.
Det andra kinesiska tecknet jag funderat på har betydelse - tro, hopp, kärlek, men det betyder inte lika mycket som evighets tecknet gör och med det har jag ingen aning om vart jag vill ha det heller.
Ett litet hjärta på handleden eller i nacken just nästan vid hårfästet är jag också riktigt sugen på, det är något som jag vill ha och den kommer då stå för allt jag tycker om.
Never give up, är jag också riktigt sugen på, då vid nacken eller handleden, jag själv har riktigt dåligt tålamod, och just att aldrig ge upp är en sak man ska tänka på. För om man ger upp så kan man mista flera saker som man tycker om till exempel. Utan man ska vara stark och kämpa istället för att ge upp.
Amor vincet omnia, är latin och översättningen är - kärleken övervinner/besegrar allt. Det har också stor betydelse för mig, för kärlek betyder riktigt mycket för mig, och då inte bara för att jag har en pojkvän som jag älskar mer än allt annat, utan för all kärlek i allmänhet. Att känna sig älskad är bland det bästa som finns, och kärlek är något alla ska få känna. För kärleken besegrar allt.
Detta var då lite om mina förslag, det kommer säkert komma fler, men hjärtat är jag nästan helt 100 på att jag kommer att göra, men jag vet inte ifall det blir den första :) för det kommer att komma flera ;d
Nä, nu är klockan mycket sängen väntar, kommer nog slockna direkt för jag är så grymt trött men innan jag gör det så måste jag skicka ett sms till älsklingen min :)
Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar