10 juli

Det måste ju verkligen vara något fel med mig, det går verkligen inte att somna. Jag känner mig jätte trött och då går jag och lägger mig, men när jag ligger där i sängen så kan jag verkligen inte somna. Jag ligger och tänker och funderar och helt plötsligt blir jag jätte pigg. Det är hur drygt som helst. Så det blir väl att sitta vid datorn nu och vänta på att man blir hur trött som helst igen, och då prova gå och lägga sig igen. Hoppas det blir snart för det är verkligen tråkigt att vara vaken när man egentligen är trött och ska sova.

Nu när jag ska fördriva tiden lite så kan jag berätta lite om Nestea Swedish Beach Tour som är en BeachVolleyboll turnering som jag kommer att jobba på. Det är som sagt en BeachVolleyboll turnering mitt inne i stan - Rådhustorget som är mellan 15-18/7. Där Sveriges bästa tjejer och killar även utländska stjärnor kommer att delta i. Det är gratis att se matcherna. Under onsdagen (15) kommer det bara att vara företagsmatcher, där då företag har anmält sig för att möta varandra - Företagsbeachen. På torsdag (16) drar själva turneringen igång där det kommer att spelas totalt 8 matcher mellan 11.00-19.00. På fredag (17) kommer det att spelas 12 matcher mellan 8.30-20.30. Och under lördagen (18) så kommer det bara att vara semifinaler&finaler, och det är mellan 10.00-17.00, finalerna under lördagen kommer även sändas i TV på TV4 sport, dock inte Live utan tvsändningen kommer börja 17.00.

Nu till min uppgift, jag har fått till uppgift att under söndag (12) hjälpa till att bygga ihop arenen, sätta upp reklam m.m en heldag mellan 13.00-ca 20.00, det blir en riktigt lång dag, förhoppningsvis är vi många och att det går snabbt. Sedan kommer jag jobba, torsdag,fredag&lördag, i VIP-tältet där spelare, gäster (speciella), media m.m har tillgång till. Där ska jag se till att de som är där har det bra osv, det kommer att vara min uppgift. Mina dagar är riktigt långa, men vi kommer att få ha raster och så, men hur många det vet jag inte. Jag kommer i alla fall jobba mellan 10.00 - 20.00 på torsdag, 07.30 -20.00 på fredag och 9.00 - 18.00 på lördag. Ska även hjälpa till och riva allting på söndag mellan 10.00 - ? det beror helt på hur lång tid allting tar. Det är riktigt långa arbetsdagar. Men jag hoppas på bra väder, och att det är riktigt roligt.

Vi som ska vara funktionärer har även fått "stränga" regler om hur vi ska se ut, vi alla kommer att se likadana ut, det är bara skor som kommer att vara olika. Vi kommer att bära keps och jag som aldrig använder det annars för jag är så jävla ful i det, det kommer verkligen att vara en plåga under dessa dagar. Oj, nu ser jag att jag skrev ihop en rätt så lång text om själva jobbet, så jag ska nog sluta nu. Men som sagt att se matcherna är gratis, så det är bara att komma och kolla :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar