2 september

Kom nyss hem från skolan, vi fick sluta tidigare för att vi skulle få tid att leta skrot ute till morgondagens lektion. Då vi ska skapa djur av skrot vi hittat ute ;p Dagens skapande verksamhetslektion bestod av att vi skulle planera vad vi vill göra under detta år, sedan så skulle vi göra ett självporträtt med hjälp av tidningar, ett papper och lim. Vi fick inte ta en hel mun eller ögon, asså delar utan vi skulle göra ögon, mun, näsa, hår osv helt själva. Haha, man blev inte direkt snygg, med typ 20 olika hudfärger i ansiktet, hur tjocka ögonbryn som helst, jätte konstig hals, en näsa som ser helt missbildad ut. Aja, det var roligt i alla fall.
Efter vi slutat gick jag på stan en snabbis med Elina, och jag är hur sugen som helst på att köpa massa nya underkläder.. Det sämsta är ju att det är så dyrt, eller gemfört med Moa så är det inge dyrt. Men för mig känns det dyrt. Jag vill bara ha en massamassa pengar så jag kan köpa precis allt jag vill ha.

Snart ska jag börja med middagen, det blir gratinerad köttfärspasta. Receptet hittade jag när jag hälsade på Alexander i Oskarshamn för typ ett år sedan, och det har faktiskt blivit en av mina favorit maträtter. Den är riktigt enkel att göra också. Receptet finns på Arla.se.
Nu blir det att klicka runt lite på internet innan jag går ner och börjar med maten. Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar