14 mars

Har bara en vecka kvar av praktiken nu, känns riktigt trist och om en vecka lämnar jag även Östersund. Jag säger bara Umeå kan ta sig någonstans, Östersund är överlägset.

Under veckan så var jag på praktiken torsdag och fredag och det var två lugna dagar, endast 5 st elever. Under torsdagen så var vi och bowlade, riktigt roligt var det. Sedan under fredagen var det tänkt att vi skulle ha disco och filmmys och så. Men istället for vi på stan och gick på marknaden, två sköna dagar :)

Torsdagkväll spenderade jag i utvisningbåset på Alexanders match, jag var båsöppnare. Dom vann matchen med 17 - 0. Inte speciellt rolig match var det.

Det blev en lugn fredagkväll för att ladda upp inför lördagen, Storsjön Hockey Game :) Det blev en väldigt lyckad dag/kväll. Synd att det blåste så grymt mycket. Ni som inte bor i Östersund vet nog inte vad jag pratar om. Dom bjöd in en massa kända gamla hockey spelare bland annat, Börje Salming, Igor Larionov, Magnus Wernblom och flera till, till ett All stars team som då skulle möta Östersund Stars på Storsjön. På sjöis alltstå. Bilder från planen och dagen finns på hemsidan och där kan man också läsa mer om hela arrangemanget. På kvällen for vi på banketten, det var riktigt trevligt. Dock kunde inte Börje Salming vara med på den. Han anlände också med en helikopter 30 min innan matchstart på isen och åkte efter matchen. Grymt coolt :) Under dagen hade jag uppgiften att fotografera.

(stolt fotograf)

Vi drog vid 11 tiden ifrån banketten, Alexander skulle redigera alla matcher under dagen och även skriva om elitseriematcherna som spelades under kvällen. Så han ville hem och börja jobba med det. Han höll även på hela natten, vid 6 gick han och la sig. Stackarn. Han fick även en present som tack för allt jobb han gjort under banketten, riktigt roligt att han får uppskattning över vad han gör. Han fick en riktigt cool sak , en bit från ett golv där en massa kända och stora artister har spelat konserter. Mäktigt :)


Idag blir det en lugn dag, senare under dagen blir det att fara och äta och fira Alexanders bror David som fyller 18 år idag.

Det blev ett långt inlägg idag känner jag. Men nu ska jag sluta skriva. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar