20 mars

Igår vad jag och älskling jätte hurtiga, vi gick över bron in till Östersund (2km) sedan satte vi på skridskorna på storsjön och åkte 1 mil på sjön. Det var lite läskigt i början när man såg alla stora sprickor i isen. Men sen efter Alexander berättat för mig ett antal gånger att jag inte kommer ramla i vattnet så kändes det bättre. Efter en del gnäll och tjat från min sida på tillbaka vägen så var vi framme och började traska hem igen.
Efter det så åkte vi till Vaplan för att äta och busa. Det var trevligt. Sedan blev det hockey på kvällen.

Idag har vi också varit duktiga, eller vi är fortfarande det. Vi håller på att måla om här i lägenheten. Hallen är klar och vi håller på med köket nu, men jag blev less och tog en paus ifrån tejpandet/målandet. Så då hamnade jag här. Det blir nog en sen kväll ikväll, Alexander har bestämt sig att måla ett lager i hela köket innan vi ger oss ikväll... Jobbigt. Men riktigt fint blir det.

Imorgon åker vi till Övik tillsammans med ett helt gäng andra. För att se på hockey. Sedan åker jag hem till Umeå. Känns både roligt och tråkigt. Mer tråkigt faktiskt. Roligt att komma hem, träffa familjen, kompisarna och de. Tråkigt att lämna Alexander, Östersund/Frösön, börja skolan igen prov in lämningar och allt sånt.

Men det bästa är att det snart är lov igen, då åker jag hit igen och då ska vi även fira 3 år tillsammans :) När jag kommer hit nästa gång så kommer hela lägenheten se annorlunda ut. Då är allt om målat, allt som ska upp på väggen sitter på väggen, gardiner i vardagsrummet. Mer hemtrevligt :)

Nu blir det att göra sista rycket i köket sedan packa ihop alla mina saker. Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar