10 oktober, långt inlägg

6 oktober: Beger mig till Östersund 06.55 kommer fram dit vid 1 tiden. Tar bussen till lägenheten, byter om lite snabbt för att sedan åka in till stan för ett möte om praktikplats. Jag var dock 30 minuter tidig, men hon hade inget att göra så jag fick träffa henne direkt. Vi pratade lite om vart jag kunde tänka mig att ha praktikplats, jag bestämmer mig sedan för att testa vara på ett äldreboende. Vi letar upp några som låter intressanta och sätter en som ett första val (det ligger på frösön) och sedan tackar jag för mig och hon säger att hon ska höra av sig när hon hittat något ställe som vill/kan ta emot mig. Sedan går jag in till busstorget ca 100 meter och in för att köpa en macka, när jag håller på att beställa mackan så ringer mobilen. Det är då hon som ringer, efter ja max 5 minuter att jag är välkommen och träffa en man kl 10 dagen efter, på äldreboendet på Frösön. Det gick riktigt snabbt, jag trodde att jag skulle få vänta minst en vecka och att det inte skulle gå på förstahansvalet, men ibland ska man ha tur. Sedan tar jag bussen hem igen och tar det bara lugnt. Sedan på kvällen tog jag bussen till Brunflo för att se på hockey, ÖHC-Sollefteå, ÖHC åkte på stryk. Sedan efter matchen hade Alexander hemma så vi kom hem vid halv 12.
7 oktober: Jag gick för att träffa mannen på äldreboendet och vi satt först och snacka lite, sedan visade han mig runt, visade mig den avdelningen där jag ska vara. Sedan bestämde vi att jag skulle börja kl 12 på måndag. Äntligen har jag något att göra under dagarna och ännu ett steg närmare in i arbetslivet. Om jag har tur så kan jag få jobb där men först måste jag få klart ifall äldreboende är något för mig. Sedan efter mötet gick jag in till stan för att träffa kvinnan som fixade praktikplatsen åt mig för att skriva på papper och få lite mer info och sådär. Sedan var jag tvungen att gå till arbetsförmedlingen med en kopia på pappret och berätta att jag fått praktikplats. Sedan gick jag och köpte blommor till älskling, för denna dag så hade vi varit tillsammans i 42 månader och förlovade i 6. Jag älskar honom massor!!!!! Sedan på eftermiddagen så följde jag med Jannike till Tina och småbusarna, åt middag med dom och busade en massa med Elias & Ebbe. Sedan åkte vi hem därifrån vid 7 tiden.
8 oktober: Dagen började med att vi hade tvätttid, men jag lät Alexander ta en sovmorgon och klev upp själv halv 8 för att sätta igång första maskinen. Vi hade bara två maskiner att tvätta så båda maskinerna var tvättade och upphängda vid 10 tiden, det var riktigt skönt att ha gjort bort det så fort. Sedan vid 1 så gick Alexander och tog in tvätten. Resten av dagen var bara lugn, Alexander skulle ha haft match och stått men matchen blev inställd.. Typiskt, men till ishallen skulle han i alla fall, för då skulle dom ha träning iställer. KUL! Kvällen blev lugn, jag såg Idol, dock fick jag se avsnittet på datorn för Alexander skulle se på hockey..
9 oktober: Dagen i helhet bestod av att kolla på hockey... 3 matcher skulle visas på viasat hockey under dagen. Inte speciellt roligt. Jag fick i alla fall äta en riktig god pizza till middag så jag hade väl inget annat val än att kolla på den där jäkla hockeyn. Visst det är riktigt kul att kolla på hockey, men dock gillar jag inte att kolla på NHL och det blev två sånna matcher.. Ja juste, nu när jag kom in på NHL så spelade jag och Alexander en match tillsammans, det gick väl sådär jag kvitterade till 3-3 med ett riktigt snyggt slagskott i krysset när det inte var allt för lång tid kvar av matchen, men nä då ska Alexander förstöra och att vi sedan förlorar med 5-3... Han skyllde på mig dock..

Sedan idag då, jag vaknade på ett jäkla pisshumör pga att grannjäveln där uppe är helt jävla dum i huvudet. Skickar en massa lappar till Alexander och skyller på att han lever om och spelar musik hela dygnet. Och att hon då ligger sömnlös och gråter och blablablablabla. MEN nu ska jag komma till saken varför jag vaknade på pisshumör och jo det är för att grannjäveln börjar hammra och banka i väggen 05.25 lääänge riktigt länge. Jag vaknar och sedan hade jag riktigt svårt att somna om. Hon måste ju vara helt jävla dum i huvudet. Vem fan börjar spika 05.25???!?!?! Det ska vara tyst i lägenheterna 22-06 varje natt, och det har hon påpekat flera gånger på lapparna Alexander får. Då ska man väl fan inte själv börja leva om. Jag slår vad om att hon bara gör det för att jävlas. Men det jävligaste är nog att hon inte öppnar dörren när Alexander knackar på för att fråga vad hennes problem är. För här i lägenheten är det tyst om nätterna, Alexander spelar ingen jävlamusik om nätterna, direkt han är klar vid datorn går han och lägger sig. fyfan vad det finns för människor. Och ja idag är jag inte på nå bra humör. Tur i oturen är jag själv hela dagen för Alexander har åkt iväg på ÖHC´s bortamatch och kommer hem ikväll. Så idag ska jag bara ta det lugnt. På morgonen hann vi med en veckohandling innan Alexander skulle vara på ishallen halv 11. Så nu är det bortgjort.

Nu har jag skrivit alldeles för mycket, så jag avslutar med att önska er ALLA läsare en trevlig dag! Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar