morfar

Fick höra för ett tag sedan att han är flyttad till Umeå igen, han åkte med Ambulansen hit, för några timmar sen och ska antingen opereras ikväll eller tidigt imorgon bitti igen. Operera bort en infektion han fått på bröstbenet, innan den sprider sig vidare. Han har tydligen legat inne på sjukhus ända sen han opererades 25 februari, han var då i Umeå en vecka, sedan flyttades han till Öviks sjukhus, jag trodde att han hade fått komma hem, men hade tydligen missuppfattat det, så han har legat på sjukhus hela tiden.. Och nu ska han till Umeå och vara här minst en vecka i alla fall. Får se ifall jag orkar fara och hälsa på han något, jag vill men ändå inte. Det är så sjukt hemskt att se honom såhär.. Jag vill ha tillbaka min vanliga morfar, men det kommer jag nog aldrig att få. Hoppas verkligen att han blir bättre i alla fall.
Allt kom så plötsligt, jag hänger inte riktigt med.. Allt jag vill är ju att han ska bli normal igen, han skulle ju bli 10 år yngre nu efter han hade opererat hjärtat men istället blir allt bara sämre. Jag hoppas att han börjar bli piggare snart, du är en kämpe ju, du klarar av det här, du ska klara av det här, du måste klara av det här. Alla minnen tillsammans med dig dyker upp nu när det är såhär, så det är riktigt jobbigt.. Jag vill försöka tänka på något annat men det är riktigt svårt...Nu klarar jag inte av att skriva något mer..
Ska fortsätta läsa. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar