I’m by your side - 070407

Jag kan inte somna jag sitter och läser gamla diarium inlägg på apberget som Alexander skrivit. Jag blir tårögd, allt är så underbart. Jag blir så glad över att läsa allting. Och jag saknar allt. Förr var man nykär och gjorde allt för att visa sina känslor och var bara allmänt jätte gulliga mot varandra.
Vi har snart varit tillsammans i 2 år och 5 månader, och numera är allting seriöst man vet precis vart man har varandra och litar på varandra och börjar tänka framåt. Jag klagar inte alls på det utan det känns jätte bra, det är bara det att jag ibland saknar hur allting var förr.
Men man får väl nöja sig med det man har, jag har då fått världens underbaraste pojkvän så jag är mer än nöjd. Och jag ångrar inte en sekund på att jag valde att ha ett distansförhållande, visst det är jobbigt men man inser hur mycket man älskar varandra. För det är verkligen kärleken som gör så att man klarar av det. Och jag hade aldrig valt att bli tillsammans med Alexander ifall jag inte visste att det skulle hålla mellan oss. Och jag kände direkt att han var rätt! :) Och det är en så otroligt underbar känsla.

"sedan första dagen jag såg dig har jag varit kär i dig. och sen när du kom hit för första gången, då blev jag förälskad i dig. och jag har bara älskat dig mer och mer för varje dag som går och ja, det är helt ofattbart mycket.

att bara ligga och mysa med dig är helt oslagbart. det finns inte en hockeymatch eller räddning som slår det, och det finns inget av det som slår dig heller. du är helt enkelt det absolut viktigaste för mig, vad du än tror.

och när vi sover med varann så vill jag vakna hela tiden för att se om det verkligen är sant. att världens mysigaste person ligger där brevid mig. att sen sova utan dig är en mardröm bara det. det är obehagligt, och det är nästan omöjligt.

du får mig att må så bra. du är alltid min glada mysunge och när du är lite av en surpuppa så är du ju fortfarande min iallafall du får mig på sånt bra humör hela tiden, vilket jag har haft problem med förut. jag har 5-7 träningar i veckan och det tar knäcken på en. att du finns där som stöd 24-7 är jätteviktigt för mig. jag kan släppa hockeyn på ett bra sätt och bli sådär jätteglad.

en grej som känns jättebra är att det känns lite som att jag inte har något att förlora. alltså det spelar ingen roll om jag gör en dålig träning eller match, för jag har ändå dig. och det är det viktigaste. då kan jag koppla av på isen också. du är mycket viktigare än vad du tror älskling."

Detta är skrivet 2007-09-18. Kanske rätt så tidigt att skriva sånt här efter ca 5 månader, men vi visste att vi var rätt för varandra :) Jag köpte ett halsband till oss båda när jag var på klassresa i Spanien och vi hade bara drygt varit tillsammans i en månad. En kompis till mig tittade snett på mig och frågade varför jag gjorde det för tänk om "det inte skulle hålla". Men jag ville köpa det ändå för att jag visste att vi hade något speciellt. Och det visade sig att vi hade/har. Alexanders halsband gick tyvärr sönder, så vi var tvungna att köpa ett nytt. Och det har jag haft på mig sedan dagen jag fick det, även han.
Men just denna text som Alexander skrev betyder så otroligt mycket för mig att läsa. Vi älskar varandra. Det är det viktigaste, vi finns för varandra, betyder något för varandra och är tillsammans! Vi gillar att umgås med varandra, skratta, sporta (nog för att jag blivit lat på sista tiden så gillar jag det i alla fall), mysa, prata osvosv. Vi gillar inte alltid samma saker, men vi fungerar ihop i alla fall. Kalla det vad ni vill, men jag kallar det jag och Alexander har, KÄRLEK! Och jag har älskat min pojkvän sen första pussen.

Nu ska jag försöka sova, jag som skulle vända tillbaka dygnet... såhär bra gick det med det. Men jag ska ändå försöka kliva upp kl 9 imorgon. Imorgon är dagensplaner att fara på stan och fixa skrivblock till skolan, köpa fler kaffekoppar på Expo, sedan på kvällen blir det hockey. Nu blir det sängen, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar