2 oktober. Långt inlägg

Jag är tillbaka ifrån min och älsklings lilla tripp till och från Karlstad. Vi kom hem igår och när vi kom hem så tog jag en dusch sedan la jag mig i sängen och somnade direkt. Igår hade jag ingen ork att skriva någonting om Karlstad men nu har jag det.

Allt började med att jag åkte till Östersund i måndags. På kvällen fick jag reda på att det hade blivit lite ändringar det var tänkt att vi skulle fara på tisdagen att Alexander skulle köra att vi skulle bo på hotell och allt. Men så blev det inte, för att Alexander var inte så sugen på att köra bil långt efter att bara ha haft körkort i en månad och för att vädret är rätt så lurig. Så han kände att det skulle vara bättre att vi tog oss dit på annat sätt istället. Det gjorde vi, på onsdag morgon tog vi tåget till stockholm som gick 06.00 så det blev en tidigmorgon, vid 11 tiden kom vi fram till Stockholm och skulle sedan ta nästa tåg till Karlstad. Vi kom fram till Karlstad 15.25 och gick in till själva stan. Där inne i stan kollade vi ifall vi kunde ta någon buss till ishallen. Jag såg en turistbyrå skylt och vi bestämde att vi skulle söka efter den. Vi gick och gick och märkte att vi var helt ute och cyklade ;p vi gick tillbaka och hittade en storkarta där vi såg mer exakt vart turistbyrån låg. Vi hittade den lätt sen. Där frågade vi hur vi enklast kunde ta oss till ishallen och fick som svar att antingen skulle vi gå tillbaka till stan eller ta en promenad till hallen som skulle ta 20-25 minuter. Vi tog en promenad dit. Vi kom dit halv 5 och fick höra att de inte skulle öppna förrän halv 6 så vi gick iväg för att hitta någon mack eller något i närheten för att köpa en dricka. Men det var omöjligt. Vi hittade en resturang och gick in och köpte varsin dricka sedan gick vi tillbaka. Det var nu 30 minuter kvar tills man fick komma in. Vi ställde oss och började köa. Det var rätt så långa köer redan då. När vi kom in till hallen så gick vi och ställde oss så vi skulle få bra platser.
När matchen började så såg man bara ena målet, eller man såg målet närmast litegrann det var alltså huuur mycket folk som helst där.
Matchen började rätt så tamt av Detroit men det blev en bättre och bättre match. Det var en riktigt rolig upplevelse, det var det verkligen. Matchen slutade 6-2 till Detroit.
Efter matchen tog vi en sväng in på färjestads shoppen blev godishockeypuckar till Isak&Irma sedan blev det inget mer för min del. Alexander köpte en Färjestads kaffemugg till Fredrik, två stycken mjukapuckar till Elias&Ebbe, en riktig puck där det stod någonting och NHL premiären och en godishockeypuck till oss. Sedan blev det inget mer.
Vi gick sedan tillbaka till stan för att hitta på någonting vi kunde roa oss med till kl 02.15 då bussen till Stockholm skulle gå. Vi satte oss på Mc Donalds till kl 12 i alla fall, sen var vi ute och gick lite grann, satte oss inne på ett Hotell till kl 1 sedan gick vi till busstationen. Jag var riktigt trött och ville bara hem och sova i en säng. Vi roa oss med att kasta en plastpuck till varandra för att få tiden att gå :) Tur att det inte var så mycket folk ute för det såg nog inte så bra ut :p
Vi hade hoppats på att bussen skulle vara tom. Men väl när bussen kom så var det proppfull. Jag blev hur less som helst. Men vi fick platser så Alexander satt bakom mig i alla fall. Efter någon timme så fick vi sitta bredvid varandra. Vid 6tiden tror jag så kom vi fram till Stockholm vi åt frukost där och bara tog det lugnt tills vi skulle sätta oss på sista tåget hem. Den biten var nog den drygaste resan, man var trött, less, hungrig och ville bara hem. Vi kom hem i alla fall vid 2 tiden. Det var verkligen skönt att komma hem, jag somnade direkt. Det var så skönt att sova.

Jag är riktigt nöjd över denna lilla resa med Älskling, och vi lär nog göra om detta fler gånger.
Jag kunde ha åkt hem igår redan men bestämde mig att stanna kvar så jag åker inte hem förrän på söndag :). Men just nu har jag rätt så tråkigt, Alexander åkte iväg vid 3 tiden och kommer inte hem förrän vid 12 ikväll. Han ska fara iväg och spela match, eller han ska sitta på bänken. Så jag kommer vara helt själv ikväll. Det blir att se Idol i alla fall, något mer har jag inte planerat.
Jag ska gå och handla och fixa något i tvättstugan åt Alexander idag/kväll också. Men inget mer planerat.
Nu ska jag gå och fixa det jag skulle göra i tvättstugan i alla fall, sedan blir det väl att laga mat eller det är inte så mycket att laga men ;p Fårse ifall jag skriver något mer ikväll :) Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar