18 november

Jag gick nyss ner för att hämta en mandarin och då ser jag en råtta springa omkring på golvet ute i hallen jag uppfattade det inte direkt att det kunde vara Celinas råtta utan jag trodde vi fått ett nytt husdjur. Men sen såg jag att det var Celinas ena råtta som då har smitit ifrån buren, tur att våra katter är rädd för råttorna annars hade den varit död nu. Micke berättade även att detta var andra gången det hände. Men jag fattar inte riktigt hur den kan smita ifrån buren. Det hade varit hemskt att se katterna attackera råttan. Den sprang bara så oskyldigt runt i hallen. Tur att vi la märkte till det för ifall råttan hade varit en längre tid med katterna så hade den nog blivit kattmat.
Som sagt är det tur att katterna är rädda för råttorna eller inte bryr sig om dom i alla fall. Råttor är tydligen rätt så smarta i alla fall ;p
Är rätt så onödigt inlägg men ganska roligt faktiskt att katter faktiskt kan vara rädda för råttor ;p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar