11 oktober

Första dagen på praktikplatsen gick bra, fast det var ändå lite läskigt. Jag gruvar mig verkligen för att bli gammal, jag vill inte bli gammal. Jag vill inte komma till ett hem och inte minnas ett skit, inte ens veta om man ätit eller inte eller att man måste vara tvungen att fråga någon vart ingången till sin lägenhet/rum ligger. Tur att jag har ett antal år kvar innan jag blir så gammal, men jag gruvar mig ändå... Sedan gillar jag inte att man kan bli så aggressiv när man blir gammal, jag vet att det är en sjukdom men i alla fall. Idag har jag blivit kallad ett och annat, men det är väl smällar man får ta. Inget man tar åt sig direkt. Men jag tror att jag kommer att trivas, personalen är bra och de är snälla med mig. Dock har jag inte riktigt fått någon handledare som ska "ta hand" om mig ännu, och vet inte ifall jag kommer att få någon, men det ska nog gå bra i alla fall. Idag fick jag även mitt "schema" jag kommer att vara där 7-15 måndag & tisdag sedan är jag ledig onsdag och är där torsdag & fredag 7-15. Den stora frågan är dock hur jag ska orka att börja klockan 7?! Men jag vänjer mig väl efter ett tag. Otroligt skönt att vara ledig varje onsdag.

Alexander är på träning och kommer hem sent, så jag har nog eller ska ha somnat innan. Uppstigning kl 6 imorgon ju. Ska göra iordning matlåda till imorgon och sedan krypa ner under täcket och läsa lite. Godnatt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar