18 oktober

Ny vecka, tiden bara springer iväg. snart är det jul.. Första veckan på praktikplatsen är avklarad och har nu påbörjat den andra. Vad ska man säga mer än att jag bara känner mig utnyttjad... Jag står och diskar nästintill hela tiden, för de andra inte hinner med det. Lär jag mig något av att bara stå och diska? svar nej!! Men annars trivs jag, jag trivs riktigt bra. Dom som bor där är helt underbara, även personalen det är bara att jag som sagt känner att jag utnyttjas, jag får göra skitgörat... Idag på eftermiddagen, så var det jag och två vikarier som jobbade och dom berömde mig jätte mycket och de tyckte att det var fel att jag bara praktiserade och får så lite pengar för det jag gör för de tyckte att jag var jätte duktig och gör allt de andra gör (nästan). Så jag fick nummer och lite mer information hur jag ska gå tillväga för att skriva in mig som vikarie. Sen de dagar jag inte vikarierar så kan jag praktisera. Kul att höra att man gör bra ifrån sig och att de ser mitt praktikjobb som utnyttjade. Men det är ju lätt hänt att en som praktiserar får göra skitgörat..

Helgen då, jo i fredags så ringde Jannike och frågade ifall jag ville följa med till Ånge och kolla på Alexanders match, jovisst ville jag det. Jag kände inte för att sitta hemma, dock skulle det ha varit skönt på tanke hur trött jag var men ne, jag ville ine vara ensam så vi for dit. Dock så spelade inte Alexander, och de var väl inte en jätte bra match att titta på heller, de förlorade med 7-5.. Under lördagen så blev det en heldag i Brunflo för att kolla på hockey, både a-laget och j-18 hade match. Sedan igår så låg jag i soffan hela dagen medan Alexander var och filmade och hade träning i Brunflo. Det var skönt. Jag kände att jag behövde en sån dag. Så i helgen har det blivit en del hockey, men även en heldag i soffan. :)

Ja, annars så händer det väl inget speciellt i mitt liv nuförtiden, jag trivs som fisken i vattnet här hos Alexander och har inga tankar på att fara till Umeå, dock så saknar jag familjerna mina så det blir väl att fara hem någon helg snart. Annars så känner jag att jag vill ha ett jobb, ett riktigt jobb, så jag tjänar pengar som jag får varje månad. Jag vill inte bara få bidrag. Så jag hoppas verkligen att jag blir anställd som vikarie på äldreboende och får jobba mycket. Man kunde tydligen tjäna en bra slant varje månad, om man ser till att jobba mycket, speciellt helger och nätter.

Nä, nu får det räcka, nu vet ni vad jag har gjort under dessa dagar i alla fall och att jag lever. Pusshej!

1 kommentar:

  1. tack gumman! har du någon bild på hur det blev när du klippte dig? :)

    SvaraRadera