19 oktober

idag har jag varit less, jag har varit hur nära som helst att säga, "gör det själv, jag jobbar inte här". Jag är ingen jävla mat-disk-städtant. Jag är där och gör praktik och får NOLL kronor i lön. Jag får bidrag, samma bidrag som jag får när jag bara är hemma. Det är meningen att jag ska få erfarenhet av att jobba på ett äldreboende och säga att jag har lärt mig jättemycket under 3 månader istället för att komma med ne, jag stod och diskade i 3 månader på ett äldreboende. Det är så grymt frustrerande Jag är ju där för att få erfarenhet av att jobba på ett äldreboende och ett jobb på ett äldreboende är inte att stå och diska.. Det var en på introduktion idag som ska börja vikariera där och då presenterade en i personalen mig som, "ja, det här är Magdalena och hon är här och hjälper till i köket och så" KUL!!! Sedan under dagen när jag gick in i köket för att göra iordning kaffe till de boende så håller hon som är på introduktion på med att plocka ur diskmaskinen sen när hon ser mig så säger hon "det här kanske var ditt jobb/uppgift". Jag blir ledsen när jag tänker på hur jag utnyttjas... det är inge kul alls. Men det är bara när en viss person jobbar samtidigt jag känner som jag gör och det var hon som presenterade mig för hon som ska börja vikariera. För vissa dagar går jättebra men sedan när hon är där och jobbar så blir allt så sjukttråkigt och jag känner verkligen hur utnyttjad jag blir...
Nu blev det bara en massa gnäll känner jag.. Men jag var tvungen att skriva av mig. Jag skulle helt klart kunna jobba på ett äldreboende det är inte det att jag inte trivs där, för det gör jag verkligen. Skönt att vara ledig imorgon, sedan imorgon ska jag även kontakta bemanningsenheten om vikariejobb för jag ska då inte utnyttjas något mer!!! Sedan ska jag prata med chefen på äldreboendet till veckan och säga att det inte är okej med den situation jag hamnat i.

Nu har jag gnällt färdigt, och ska ta tag i disken och sedan städa lägenheten. Jepp jag är ensam hemma ikväll och då måste jag hitta på något att göra, det är inget bra på tv ikväll heller så det får bli en städkväll. Pusshej

1 kommentar:

  1. Vad är det för bidrag du får? Hur har du gjort för att få dom? :) Jag förstår att du blir less, sådär kan de ju absolut inte behandla dig!!

    SvaraRadera