visdomstand

fy i helvete vad ont jag har i min mun... ena min visdomstand är på väg fram (en del har kommit fram) och det gör ont som bara den... kan knappt gapa och har värk hela tiden.. jag googlade på visdomständer och där stod det att ifall man får jätte ont och kan knappt gapa och att det blir svullet osv så kan man ha fått en infektion. jag har en stor jäkla knöl och typ ett sår precis vid tanden och det går inte ens att borsta tänderna..det står att man ska kontakta sin tandläkare men hur ska jag göra? jag är i östersund, har praktik här och kan inte bara åka hem till umeå sådär.. jag får ringa mamma och höra vad hon säger!

Update: mamma bad mig ringa till en tandläkare så snabbt som möjligt (tidigt imorgonbitti) för det lät precis som att jag fått en infektion och den måste spolas.. Så jag måste ringa runt till tandläkare här i Östersund (åh, inte tandläkarbesök igen :( ) och jag vet att detta tandläkarbesök kommer att göra riktigt ont... jag gruvar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar