16 mars

Just nu sitter jag i en datasal på skolan och har svenska, vi ska skriva ett arbete om dialekter, och jag ska gulla med Alexander och be honom prata lite småländska, eller så ber jag bara Elisabeth. För vi ska intervjua en person med en annan dialekt, och Alexander är ganska duktig på att härma olika dialekter så :) Men jag tror att Elisabeth kan mer historia och så om den dialekten för att hon är uppväxt i Småland, men jag får se hur jag gör.
Jag vill hem nu, men jag slutar efter denna lektion typ 13.00 och då blir det att fara hem och göra en massa skoluppgifter, jag ska leka pluggo ikväll har jag bestämt mig. Hoppas att det går bra också, bara jag inte slår på datorn eller börjar läsa boken så ska det nog gå jätte bra. Så jag ska försöka undvika de sakerna. Nu ska jag spela spel på datorn, jag orkar verkligen inte börja med uppgiften. Får se ifall jag skriver något ikväll eller inte, om jag är klar med allt skolarbete så kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar