31 mars update

MORFAR HAR FÅTT KOMMA HEM!!! :):):):):) åh, jag är så glad över att han mår bättre nu, nu är det bara för han att vara stark och hålla sig pigg och frisk! Men det är mindre bra med min kusin, hon orkar inte med någonting, det är så hemskt att höra.
"just nu vill jag ingenting. jag kan inte själv och jag vill bara ge upp.
säga - kom och ta mig då - och få ett slut på den här eländet.
den vägen känns kortare och enklare än den andra. jag orkar inte."
Det är så hemskt att läsa när man vet vad hon pratar om. Jag vill att hon ska vara stark och klara av det här, men hon äter fortfarande inte :( och det blir bara värre...

"Jag hatar att uppleva monstret i mig. Hon som blir arg, gråter och kastar frukostmackor från bordet. Känslospannet har blivit så mycket bredare sedan jag började försöka återerövra mitt liv. Gråten är verkligen granne med skrattet, och förtvivlan kan rymmas i samma halvtimme som någon form av livsglädje. Jag kan njuta av solens strålar i ansiktet ena minuten, för att nästa minut inse att mina äckliga lår spänner i jeansen, att magen sväller upp och jag kan känna hjärtat vrida sig i en ångestattack.

Ångest inför lata söndagar när man inte förbränner. Ångest inför att att maniska amanda har försvunnit och att kroppen inte heller orkar längre. Den jublar inte längre åt 10-timmars pass på jobbet. Och huvudet både skräms och längtar efter ensamheten. Skräms av både hunger och mättnad. Skräms över kontrollbehovet och lika mycket för att tappa det.

Det är utmattande att känna seger när jag brer mackan för att i nästa sekund känna ett misslyckande när den växer som en svamp i magen och får mig att växa flera klädstorlekar. Utmattande att svika mig själv varje gång jag fyller en tom tallrik.

Det är för att hjärtat ska fortsätta slå, säger man. För att hjärnan ska orka tänka. För att benen ska bära. Men hjärtat rusar och klappar redan för hårt och fort, hjärnan tänker för mycket och mina ben får inte röra sig som de vill."
Snälla bli frisk igen Amanda...

Imorgon bitti har vi gruppprov på det vi redovisade, så det är nog bäst att jag sätter igång och pluggar lite så jag kan svara lite på frågorna också. Sedan blir det att läsa boken, jag är redan fast. Jag kommer bli så sur när fjärde boken tar slut, för då finns det inga fler böcker.. Ne, nu blir det plugg och sen sängen. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar