5 april

Det blev ingen promenad för att köpa godis igår, bestämde istället att följa med mamma på affären idag. För klockan blev så mycket efter vi hade ätit klart, så det får bli idag istället. Det blev ingen mer städning igår heller, så jag har massor att göra idag :(..
Igår kväll när jag skulle sova hörde jag högmusik, jag tänkte vilka idioter är det som spelar så hög musik nu, men jag tittade ut och jag såg inte en jävel ute. Musiken tystade till och jag kände äntligen nu borde det gå att sova men icket, för musiken spelades bara högre och högre ett tag, men sedan tystade det igen. Tillslut var jag så trött så jag somnade, men jag vaknade dock flera gånger under natten tack vare musiken, då jag orkade kolla på klockan så var den 06.39, och då var första tanken, vafan håller de på än? jag somnade om igen som tur var, men vaknade flera gånger, tillslut vid 10 tiden gick jag ner, hur som som hellst, gick till mamma och micke och sa, vem fan är det som spelar så jävla hög musik, jag har sovit dåligt hela natten. Dom ba vi har inte hört någon musik, men då började jag tänka, har jag bara drömt? men ne, jag kom ihåg att jag hörde den jätte väl när jag gick ut ifrån rummet, och de sa jag till micke, micke frågade har du gått in i maddes rum och kollat ifall musiken kom därifrån. Jag gick då upp, och se på fan, hon hade lämnat datorn på med spelat step mania (eller hur fan det stavas) och tydligen så spelas musiken lågt i början sen blir den bara högre och högre tills låten tagit slut sen börjar det om igen. Madde hade farit vid 3 tiden och glömt att stänga av datorn, men jag hade inte varit uppe på mitt rum någonting förrän jag skulle gå och lägga mig så jag hade inte märkt musiken förrän jag skulle gå och lägga mig. Och jag visste ju inte att de kom från hennes rum då.
Åh, så grymt sur jag har varit hela morgonen, nu har det väl försvunnit lite grann. Men jag är lagomt less... Men nu vet jag ju i alla fall vart musiken kom ifrån.
Nu ska jag lägga mig i sängen och vila och läsa boken, sen MÅSTE jag städa mitt rum... Sen är det hockey idag också. Vi får se ifall jag skriver nå mer idag. Hejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar