5 november

Imorse var jag hurtig och gick till skolan, nog för att jag var på teg och det är inte alls långt. Men jag brukar alltid vara lat och åka buss ;p
Dagen började med skapande verksamhet där vi håller på med "dockteater" vår grupp har gjort en flanosaga på de "De tre gräsliga små grisarna" en annan version av de tre små grisarna, men nu är det grisarna som är "elaka" och vargen snäll. Rätt så rolig saga faktiskt.
Sedan hade jag en träff för att jag ska vara ambassadör när 9orna kommer till skolan v47 och vi fick våra snygga tröjor idag ;d Många elever blev avundsjuka på oss :)
Sedan flöt resten av dagens lektioner på bra, sjukt drygt att ha världens drygaste lärare två lektioner på raken. Men jag tror det inte är så lätt att vara typ 60+ eller närmare 60 i alla fall och ha hand om gymnasieungdomar visst för flera år sedan men när man börjar bli så gammal så att eleverna inte lär sig någonting så tycker man ju att den personen måste sluta.

Sedan var det även minnesstund på skolan idag för Niklas, han som dog i bilolyckan under onsdagkväll förra veckan. Jag kände honom inte, men jag visste vem han var. Och det är så fruktansvärt hemskt att någonting sånt här har hänt Minnesstunden var riktigt fin. Och tankarna gick/går förstås till alla nära och kära till Niklas.
Under minnesstunden dök det upp gamla känslor och minnen för min del också så efter minnesstunden var det jätte jobbigt. Även så var det jätte jobbigt att vara där under minnesstunden också för som sagt man visste ju vem han var. Tycker det är så synd att en så älskad person miste livet.

Nu till annat.. Imorgon är det psykologi prov så nu blir det att koka en kopp te och plugga järnet. Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar